Demokratske države kreću se prema “mekom totalitarizmu”
Dokument koji je sastavila Međunarodna teološka komisija pokazao je da se u društveno-kulturnom kontekstu koji se pojavio posljednjih desetljeća, demokratske države kreću prema “mekom totalitarizmu”, koji – u ime “navodne ideološke” neutralnosti “- nastoje ukloniti “svaku etičku opravdanost i svaku religijsku inspiraciju”, dakle, u korist “ideologije neutralnosti koja, zapravo, nameće svako izuzimanje vjerskog izražavanja u javnoj sferi”. A to “stvara posebnu izloženost opasnosti širenja etičkog nihilizma u javnoj sferi”
Dokument koji je sastavila Međunarodna teološka komisija pokazao je da se u društveno-kulturnom kontekstu koji se pojavio posljednjih desetljeća, demokratske države kreću prema “mekom totalitarizmu”, koji – u ime “navodne ideološke” neutralnosti “- nastoje ukloniti “svaku etičku opravdanost i svaku religijsku inspiraciju”, dakle, u korist “ideologije neutralnosti koja, zapravo, nameće svako izuzimanje vjerskog izražavanja u javnoj sferi”. A to “stvara posebnu izloženost opasnosti širenja etičkog nihilizma u javnoj sferi”.
Suočeni smo sa “sekularnom imitacijom teokratskog koncepta religije, koji određuje o pravovjerju i herezi slobode u ime političko-spasiteljske vizije idealnog društva: odlučivanje a priori o savršeno racionalnom, savršeno civilnom, savršeno ljudskom identitetu. Apsolutizam i relativizam ove liberalne moralnosti ovdje su u sukobu s učincima uskogrudne isključivosti u javnoj sferi, unutar navodne liberalne neutralnosti države”.
Ali “civilna kultura koja definira svoj vlastiti humanizam uklanjanjem religijske komponente ljudskog bića, prisiljena je tako ukloniti odlučujuće dijelove vlastite povijesti: vlastitog znanja, vlastite tradicije, vlastite društvene kohezije. Rezultat je uklanjanje svih značajnijih dijelova čovječanstva i građanstva u kojima je formirano samo društvo”.
“To priprema put za očajnički ateistički ili čak teokratski fanatizam koji je po mnogima opravdan (osobito mladima). Nerazumljiva privlačnost koja se provodi nasilnim i totalitarnim oblicima političke ideologije, ili vjerske militantnosti, za koju se činilo da je predana sudu razuma i povijesti, nužno nas potiču na nova promišljanja i dublju analizu.”
Dokument podsjeća da već u koncilskoj deklaraciji Dignitatis humanae stoji da, što se tiče kršćanstva, “ne smijemo prisiljavati na religiju, jer to prisiljavanje nije dostojno ljudske prirode koju je stvorio Bog”. “Bog poziva svakog čovjeka sebi, ali nikoga ne prisiljava. Stoga ova sloboda postaje temeljno pravo koje čovjek može zahtijevati u savjesti i odgovornosti prema državi”. Stoga je tvrdnja Ivana Pavla II. da je ‘vjerska sloboda temelj svih drugih sloboda’, neotuđivi zahtjev dostojanstva svakog čovjeka i predstavlja “jamstvo svih sloboda koje osiguravaju opće dobro ljudi i naroda”.
Danas, međutim, u širenju subjektivnih prava sadašnje demokratske države, vjerska sloboda gubi svoje mjesto kao temeljno pravo i svodi se na subjektivno pravo kao i svako drugo. Nadalje, “pretpostavljena ideološka neutralnost liberalne države, koja selektivno isključuje slobodu transparentnog svjedočenja vjerske zajednice u javnoj sferi, otvara prazninu za lažnu transcendenciju okultne ideologije moći. Papa Franjo nas je upozorio na to podcjenjivanje vjerske ravnodušnosti: “Kada u ime ideologije želimo isključiti Boga iz društva, na kraju se klanjamo idolima, i uskoro čovjek gubi samoga sebe, njegovo dostojanstvo je zgaženo, njegova prava narušena”.
Izvor: quovadiscroatia.com
Tens of thousands of people took to the streets for May Day, in solidarity with millions around the world who marched for worker’s rights. While the French protest every year, these protests were remarkably violent as police fired tear gas at crowds in attempts to control factions bent on rioting, detaining more than 250 protestors by the end of the day. This was the first May Day rally for members of France’s “Yellow Vest” movement, which began protesting 24 weeks ago against what they see as President Emmanuel Macron’s pro-business policies favoring the elite. The group has proven to be one of the biggest challenges to Macron’s presidency and has already forced the President to make concessions related to taxation, pension reform and the closures of schools and hospitals. By turning up today, the Yellow Vests aligned themselves with a centuries-old movement that’s traditionally seen as pro-union and pro-left. “Today is May Day. It has nothing to do with a Yellow Vest action. It’s a workers’ celebration,” Jérôme Rodrigues, an unofficial leader of the Yellow Vest’s told VICE News. “Within the Yellow Vest march, you have workers who have gathered here to reinforce their demands, and show that they are workers too.” Rodrigues joined the Yellow Vests in it’s earlier stages, and in a January rally, lost an eye after being hit with what he believes to be a police-fired projectile. Videos capturing the moment propelled him to the forefront of the movement. “The problem is that we have a president in France right now who not only doesn’t listen to us, but also mutilates us,” Rodrigues told VICE News. “So why wage a revolution? Because the climate of violence was brought on by the government.” Turning out today was important for Rodrigues and the Yellow Vests because they’ve been losing momentum as of late. He hopes that the Yellow Vests’ presence at the May Day pro-labour rally will help bolster support for their cause in the future. “All this diversity— That’s how we win. OK?” Rodrigues told VICE News. “Today, we see that we ignored that [in the past
Izvor: https://www.youtube.com/watch?v=j4Pl2OK6sj0