Socijalna pravda je vratiti siromašnima ono što je njihovo, privatno vlasništvo nije nedodirljivo

Franjo šalje pozdrav i govor za virtualni sastanak sudaca članova odbora za socijalna prava Afrike i Amerike na temu “Izgradnja socijalne pravde. Prema punoj primjeni temeljnih prava ljudi u uvjetima ranjivosti”. Podsjeća suce: vašim presudama “možete stvarati poeziju”, zaliječiti rane siromašnih, integrirati planet, zaštititi zemlju

Autor: Dražen Zetić
0

Socijalna pravda je vratiti siromašnima ono što je njihovo, privatno vlasništvo nije nedodirljivo

Franjo šalje pozdrav i govor za virtualni sastanak sudaca članova odbora za socijalna prava Afrike i Amerike na temu “Izgradnja socijalne pravde. Prema punoj primjeni temeljnih prava ljudi u uvjetima ranjivosti”. Podsjeća suce: vašim presudama “možete stvarati poeziju”, zaliječiti rane siromašnih, integrirati planet, zaštititi zemlju

Da bismo izgradili “novu socijalnu pravdu” moramo priznati “da kršćanska tradicija nikada nije priznavala pravo na privatno vlasništvo kao apsolutno i nedodirljivo” i da je uvijek isticala njegovu socijalnu funkciju. Kad, koristeći zakone i pravo, “siromašnima dajemo ono što im je potrebno, ne dajemo im svoje stvari, kao ni stvari trećih strana”, već im “vraćamo ono što je njihovo”. Srž je to govora kojeg papa Franjo u video poruci upućuje prvom virtualnom sastanku sudaca članova odbora za socijalna prava Afrike i Amerike na temu “Izgradnja socijalne pravde. Prema punoj primjeni temeljnih prava ljudi u uvjetima ranjivosti”, koji se održava od 30. studenog do 1. prosinca u Peruu.

Privatno vlasništvo je “sekundarno prirodno pravo”

Sucima, tužiteljima, savjetnicima, odvjetnicima iz Argentine i Brazila, Kanade i Sjedinjenih Država, Kube i Gvatemale, kao i Maroka, te članovima Papinske akademije društvenih znanosti, od kojih su mnogi nazočili sastanku 3-4. lipnja 2019. u Vatikanu, Papa na kraju svog govora napominje da je za socijalni nauk Crkve “pravo vlasništva sekundarno prirodno pravo koje proizlazi iz prava koje svi imaju, rođenog iz “univerzalne svrhe stvorenih dobara”. I stoga se: “socijalna pravda ne može temeljiti na nepravdi koja pretpostavlja nagomilavanje bogatstva”. Prije svega, ne smije se iz vida izgubiti stvarnost “uznemirujuće slike u kojoj mali dio čovječanstva živi raskošno, dok sve veći broj ljudi ne poznaje dostojanstvo jer se njihova ljudska prava zanemaruju i krše. Ne možemo razmišljati odvojeni od stvarnosti” – zaključio je.

 

Autor: Alessandro Di Bussolo – Vatican News

Fratellanza umana (01.12.2020.)

Ostavi odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.