Polazeći sa Pjace od Muzeja ulicom pored Karampane, skrenemo na desno iza crkve Sv. Luke, pa iza kantuna kuće Makin, stižemo do Pjace od mlijeka, pjace koja je nastala kao rezultat brojnih pregradnji tokom austrugarske vladavine u XIX. stoljeću.
Što se tiče imena pjace, Kotor je jedan od rijetkih gradova na jadranskoj obali koji je na svakoj svojoj pjaci imao neku specijaliziranu prodaju, pa su sve pjace, pa tako i Pjaca od mlijeka dobijale imena po karakterističnim građevinama, aktivnostima ili po proizvodima koji su se na njima u prošlosti prodavali, Pjaca od brašna, Pjaca od salate, Pjaca od drva…
Najvrijednija zgrada na pjaci je zgrada br. 479, palata Druško, koja je pripadala kotorskom trgovcu Marinu Drušku, sagrađena u gotskom stilu, u XV. stoljeću, sa lijepom balustradom i taracom.
Pišući ranije o Pjaci od Muzeja naveo sam da je malo koja pjaca u Kotoru, kao ta, odslikavala dalmatinski mentalitet i dalmatinski način života Kotorana tih šezdesetih godina prošlog stoljeća kada je Kotor još uvjek bio grad svojih građana, kulturan, tolerantan, duhovit, škercozan, brontuljav, ćakulozan u kome su se svi znali i u kome se o svakome sve znalo.
Cijela pjaca živjela je kao jedna velika obitelj, sa pjacom kao dvorištem, kao velikim dnevnim boravkom na otvorenom. U kućama oko pjace živjeli su pravoslavni protojerej, italijanske šinjorine, policajci sa svojim obiteljima, prodavci, artiđani raznih profesija, bio je tu i tajni kažin i svi su na pjaci živjeli u nekom skladu koji je danas teško objašnjiv, a rezultat je upravo tolerancije kao jednog od najviših civizacijskih dostignuća koje je Kotor naslijedio od uređenih država kakve su bile Venecija i Austrougarska.
Frano se od straha i od vina samo skljokao niza zid, čuli su ga kako kaže, evo vam ga na, niste me pogodili, a kako pucate nije mi uopšte jasno kako ste dobili rat.